NextCase 2013 – רשמים מהכנס

לכל מי שלא שמע על כנס NextCase מדובר בכנס מבית היוצר של פבל ישראלסקי שכסלוגנו כן הוא "משווקים חושפים מקרי בוחן אמיתיים". קצת כמו טד המוכר רק שכאן מדובר בהרצאה של 20 דקות במקום חמש ובנישה של שיווק באינטרנט, בדגש על SEO.

אז ככה –
זה קרה היום, 12-12-2013, בצהרים המאוחרים, מה שלא עזר לשמש להוציא את האף, שלא לדבר על איזו קרן דקיקה לרפואה, והביא את כולנו להצטופף בלובי ולא במובן המינגלינג של המילה. אל מול מזג האוויר האירופאי בעליל יש למחוא כפיים על כל מי שהגיע לכנס ולדעתי כל מי שנרשם הגיע ואף יותר (אישית פגשתי בחוץ יזמון קטנטון שעדיין לא התגייס אפילו שהצליח לפלח דרכו פנימה, בצוה חוקית לגמרי, על אף שלא רכש כרטיס מבעוד מועד, מה שאומר לא מעט על הפרסטיג'ה של האירוע והשיווק המעולה שפבל עשה לו).

במלים אחרות – בחוץ היה קררררררררר. בפנים היה לוהט 🙂

קרררררררררר

היו שם 12 הרצאות, חלקן מעולות ומעוררות (את הגוף ואת המוח) וחלקן לא מחדשות ומרדימות, אבל בסיכומו של כנס אני לגמרי מרוצה ממה שהיה שם.
לזכות המרצים אני רוצה להרים את הכובע בפני אלון ברנר מ-K-logic שנתן הרצאה מרתקת על Inbound Marketing, אלון רייץ' מ-Webpals שהצליח לתעתע בנו לגבי היציאה מארון הקבורה של גוגל ועידו סלע, מנכ"ל Wisy, שגרם לכולנו לחיוך ענק ולמנחת האירוע לכוף את החוקים הנוקשים של 20 דקות כך שכולנו ספגנו עוד קצת מההומור המחמם שלו וכמובן התובנות המקצועיות.
גם ניר כהן מ-SimilarGroup ואריאל הוכשטדט מ-webcellence הצליחו לגרום לי לזקוף אוזניים.

הקטנות שלקחתי אתי:
1. מי שרוצה לשפר את זמן הטעינה של האתר שלו ובהתאם להגדיל את כמות הדפים המאונדקסים כדאי לו:
– לעבור להצגת תמונות בשיטת lazy loading
– להשתמש ב-CSS Sprites לתמונות סטטיות
– לנקות את קוד ה-html ע"י הסרת legacy elements
– להשתמש בכפתורים חברתיים אסינכרוניים
– לאפשר cache לאתר כולו ולא לדפים ספציפיים בו
– לצמצם את כמות הקישורים היוצאים מכל דף אתר
– להסיר JavaScript מיותר
– ליצור מספר מפות אתר ולדאוג להסיר מהן דפים ישנים שכבר אינם רלוונטיים
[ניר כהן]

2. בענייני שיווק מוצר לקהל לא מודע, כזה שבכלל לא יודע שיש לו צורך במוצר (="חינוך שוק") – סגמנטצית קהלי יעד על בסיס של תוכן זה הדבר בה' הידיעה.
מקרה הבוחן של "Bezeq Cloud" הוכיח זאת מעל לכל ספק כשהדבר המרתק ביותר היה העובדה שאחוז ההמרה שילש את עצמו בכל הנוגע ליוזרים שנחתו בדף המכירה לאחר קריאת תוכן המותאם לעולם התוכן שלהם ספציפית (בעלי צורך בגיבוי קבצים אל מול מכורים להורדות ושיתופים, צרכני מוסיקה אדוקים וכן הלאה).
[אלון ברנר]

3. כשזה מגיע למיקום אלמנט ה"קריאה לפעולה" (מודעות, כפתורים, טופס רישום וכדומה), מעבר לכל מה שאנחנו יודעים על זה שכדאי שהוא יהיה מעל ה-fold וכולי, מה שעובד זה:
– מיקום לא הכי גבוה כהמשך של קו הקריאה של הגולש
– אלמנט גדול יותר (במקרה הזה הגודל כן קובע, הווה אומר bigger is better)
– טסטינג טסטינג טסטינג (תמיד תגלה משהו חדש אם רק תבדוק את ההשערות שלך)
[אריאל הוכשטדט]

4. ישראליות משתלמת גם בענייני penalty מגוגל.
עשיתם כל מה שניתן לעשות לגבי ניקוי פרופיל הלינקים שלכם, השגת לינקים איכותיים חדשים, הגשת קובץ disavow ובקשה ל-reconsderation? תציקו לגוגל שוב ושוב, תפרטו את מסכת הייסורים שעברתם, תייללו שזה לא אתם שבניתם את הלינקים בשקל האלו אלא המתחרים שלכם ובסוף הם ישברו ויחזירו את האתר שלכם לתוצאות החיפוש שלהם.
[עידו סלע]

5. חטפתם עונש מגוגל? אם אתם מתנהלים בשוק תחרותי, רידיירקט לדומיין אחר יכול לעזור לכם בטווח הקצר. הווה אומר תוכלו ליהנות עוד קצת מהפירות האבשים של האתר הבינוני שיצרתם ולהרוויח ממנו עוד כמה מצלצלין לפני שגוגל יגיד לכם ביי ביי סופית.
[אלון רייץ']

הדירוג שלי לכנס:
4.5 כוכבים

להתעדכנות על כנסים נוספים שיגיעו בהמשך:
קבוצת הפייסבוק – www.facebook.com/nextcaseconference
האתר – http://www.nextcase.co.il/

מרוב פרסומות חטפתי סחרחורת: על הקרוסלה של גוגל ועוד

אנחנו כבר רגילים לזה שגוגל לא מפסיקים לחדש ועדיין – כל פעם שצץ לו משהו חדש מבית גוגל, האדמה רועדת, אנשים קצת נזעקים ואז אחרי כמה ימים, כולם מוצאים שוב את הידיים והרגליים וההיסטריה שוככת.

לפני פחות משבוע הוכרז על עדכון פינגווין נוסף (פינגווין 2.1) שאמור היה להשפיע על כ- 1% אבל בשווקים שאני מתרועעת בהם (באירופה ובארץ) טרם נראה שינוי משמעותי אם בכלל (ע"ע העובדה שאתרים עלובים שכתר הספאם לראשם עדיין נמצאים בדפי התוצאות הראשונים בגוגל – ולהוכחה חפשו "צימר" ותציצו בפרופיל הלינקים של rrr.co.il ותבינו על מה אני מדברת).

את הקרוסלה של גוגל ניתן למצוא בתוצאות החיפוש בישראל רק לעתים רחוקות (חיפושים מאוד ספציפיים) אבל לא רחוק היום בו היא תהיה חלק אינטגרלי מתוצאות החיפוש, מה שכמובן יביא לירידה נוספת של תוצאות החיפוש הגנריות, אי שם קרוב לגבול ה-below the fold  הכה מאיים.
רק כדי לסבר את העין, זה מה שאני רואה מעל ה-fold (הקו שמעבר לו עליי לגלול עם העכבר מטה כדי לראות את שאר המידע בדף) במסך הלפטופ ה15 אינץ' שלי כשאני עושה חיפוש על "מוזיאון תל אביב":

Google Carousel

תוסיפו לזה את תוצאות החיפוש המקומיות שגוגל נותן להן קדימות, מודעות האדוורדס בליווי תמונות מסיחות דעת ותוצאות ויקי ענקיות / מפות הגעה לעסק כזה או אחר וכן את העובדה שחיפוש מלים ממותגות (שם מותג או מחרוזת מלים המשלבת בתוכה את שם המותג) בהכרח מעלה את אתרי המותג והדפים החברתיים שלהם לפני כל תוצאה אחרת (לא כולל ויקיפדיה וגם זה רק בחלק מהמקרים) והרי שהקרב על התוצאות הגנריות הוא לא רק אדיר – במקרים מסוימים בכלל לא בטוח שכדאי לצאת אליו.

אני לא נוטה לפסימיות, אבל כשחושבים על שוק האפיליאציה (affiliation) – אין ספק שהחידושים האחרונים של גוגל פוגעים בלא מעט בתי עסק. אם אני שותפה עסקית של איסתא, למשל, ופעם יכולתי למצוא את האתר שלי בתוצאות החיפוש בגוגל גם על המונח "איסתא" או "טיסות צ'רטר איסתא" הרי שהיום הסיכוי שלי להתמקם על דירוג גבוה על החיפושים הנ"ל הוא ממש נמוך.
תכתבו "איסתא" בגוגל ותראו שיש אתר אחד בעמוד הראשון שאינו קשור לאיסתא ישירות (ואני מהמרת שהוא לא יישאר שם עוד הרבה זמן).

האמת? גם אם אסיר את כובע ה-SEO ואצא לרגע מנעלי מקדמת האתרים שלרגליי קשה לי להגיד שאני מבינה את הטעם בתוצאות הקרוסלה הללו. את האינטרס של גוגל לקדם עסקים שמשלמים לו – את זה אני מבינה יופי, אבל כשזה מגיע לחיפוש של מוזיאון – למה להסיט את דעתי מהכוונה המקורית שלי ולהראות לי שאנשים שחיפשו את מוזיאון ת"א חיפשו גם את פארק הירקון או מוזיאון ישראל או פאקינג (סליחה על הצרפתית) מדעטק שהוא בכלל בחיפה?

עד לא מזמן האמנתי שגוגל דואגים לי במובן של סיפוק מידע אמין לא משנה מי אני, מאיפה באתי ולאן אני הולכת. זה נפלא כשאני מקבלת תוצאות מקומיות כשעושה חיפוש בסלולארי, אבל אם אני ברחוב בן יהודה בתל אביב ומנסה להיזכר בפיצריה המעולה מפלורנטין – לא יתכן שלא אקבל את שם הפיצריה כי אני לא באזור הספציפי ולא זוכרת את שמם המקום או השכונה…

במלים אחרות:
אם כבר קרוסלה תנו לי אותה מתחת לתוצאות הרלוונטיות לחיפוש שלי ולא בראשן
Tel aviv museum - people searched also for
אם כבר חיפוש מקומי – תשאלו אותי אם זה מה שאני רוצה לעשות עכשיו
אם בוקסת ויקי ענקית – אפשר לוותר על תוצאת ויקי מימין
Wiki google neil young
או במשפט אחד:
אם אתה מנוע חיפוש תנהג כמו מנוע חיפוש. אם אתה מנוע פרסום – אל תסתתר מאחורי שם הנעורים שלך 🙂

קידום מקומי הוא בהכרח חברתי

אני בטח מייגעת אתכם עם הריפרור האינסופי שלי לחברתיות ברשת וכמה שאני חושבת שהיא הכרחית היום בכל הנושא של שיווק באינטרנט בכלל וקידום אתרים בפרט, ועדיין. אין לי אלא לחזור ולמחזר את המלים שלי גם בהקשר של קידום מקומי.

לפני הכל כמה מלים על מה זה בכלל קידום מקומי?
קידום מקומי הוא פרקטיקה שמטרתה לקדם אתרי עסקים בתוצאות החיפוש של המנועים השונים כשהדגש הוא על המיקום של אותם עסקים. חיפוש מקומי מפלטר תוצאות חיפוש על בסיס שאילתות של המשתמש והמיקום שלו ברגע ביצוע השאילתה. כך, לדוגמה, אם יוסי מנצרת ודינה מירושלים מחפשים רכב להשכרה, הרי שיוסי יקבל תוצאות שונות מאלו שדינה תקבל, שכן הם ממוקמים בערים שונות.
יותר מכך, אם אחד מהם ביצע את החיפוש ממכשיר הפלאפון שלו, הרי שסיכוי רב שיקבל תוצאות יותר יותר ספציפיות, זאת בהתאם למיקום הנקודתי שלו ברגע ביצוע השאילתה. כלומר, גם אם תוצג בפניו אותה רשימת חברות להשכרת רכב בעיר נצרת, הרי שהיא תהיה מסודרת בהתאם למרחק של המשתמש מחברות ההשכרה השונות (מהקרובה לרחוקה).

אז איך משפיעים על תוצאות החיפוש בהקשר מקומי?

1. כתובת עסק ממשית – יש להציג את כתובת העסק המלאה באתר, עדיף לאורך האתר כולו, כחלק מהטמפלט שלו, למשל בתחתית (ב-footer).
בכל מקרה, מומלץ ביותר שבדף "יצירת קשר" ו/או דף "אודות" תופיע כתובת העסק כולל מפת הגעה מפורטת או לינק למפה שכזו (אפשר להשתמש לשם כך ב"גוגל מפות").

2. שם וטלפון – שם העסק (ולעתים גם בעליו) ומספר הטלפון שלו (בקידומת מקומית!) צריכים גם הם להופיע באתר בצורה ברורה.
למשבצת זו נכנס גם השימוש בתג rel=author כאשר כותב מקומי מזוהה יכול להוסיף נקודות להגדרת העסק כמקומי.

3. אזכורים ברשת ממקורות רלוונטיים, אמינים וסמכותיים – הכוונה למאמרים, פוסטים, סקירות וכדומה בהקשר מקומי ובכלל העוסקים בבית העסק. מקורות שכאלו כוללים רשתות חברתיות כמו גוגל פלוס ופייסבוק, אך גם מדריכים, אינדקסים ואתרי סקירות מקומיים כמו גוגל מקומות (Google Places) ודפי זהב (yellow pages).

4. המיקום כמונח מפתח – הופעת עיר המטרה (העיר בה העסק ממוקם) בתגית הטייטל וה-headings בדפי האתר הרלוונטיים, כמו גם בקישורים נכנסים לאתר.

5. קישורים נכנסים ממקורות רלוונטיים – סעיף זה הוא למעשה שילוב של שני הסעיפים הקודמים לו. כדי שעסק מקומי יתפס ככזה מקורות שונים אמורים לדבר עליו ככזה ובהתאם לקשר אליו ממונחי מפתח רלוונטיים הכוללים את מיקום המוצא של העסק. המקורות השונים יכולים להיות אינדקסים מקומיים, פורטלים מקומיים, רשתות חברתיות שונות, מאמרים וסקירות של בלוגרים וכן הלאה.

בהקשר הזה חשוב לפתוח דף עסק בגוגל פלוס, בפייסבוק, לינקדאין ורשתות חברתיות אחרות ואף לדאוג לפרסום מקומי בפלטפורמות הרלוונטיות כולל עיתונות מקומית ושאר מקורות אופליין.

6. תוכן עם זיקה מקומית – תוכן הוא עדיין המלך בקידום אתרים, לרבות קידום מקומי. כיוון שכך עדכון האתר בתכנים איכותיים עם זיקה מקומית יכול לסייע משמעותית למיקום האתר בתוצאות החיפוש על מונחים רלוונטיים.
כך, למשל, אתר של עסק מקומי למכירת מכשירים סלולאריים יכול לעדכן על מבצעים, לסקר מכשירים חדשים שטרם הושקו או טרם הגיעו לארץ, להדיע על כנסים מקומיים רלוונטיים וכן הלאה.

ההיבט החברתי של הקידום המקומי הוא די ברור מאליו כשמסתכלים על הגורמים היכולים לסייע בקידום שכזה. בסופו של יום, גם אם לעסק מסוים יש כתובת פיסית מקומית, הרי שאם לא יודעים עליו, ובהתאם לכך לא מדברים עליו – איש לא יגיע אליו וכך גם מנועי החיפוש השונים.

בנוסף, אם הוא כבר נמצא בכותרות אך הטון הוא שלילי (תלונות וביקורות שליליות באתרי סקירות, ביקורות, פורומים וכדומה) הרי שמנועי החיפוש לא יציבו את אתר העסק בראש תוצאות החיפוש הרלוונטיות לנישת העסק והאזור הגיאוגרפי בו הוא ממוקם.
מנועי חיפוש שואפים להציג את הוצאות הרלוונטיות ביותר לגולשים, זאת בהתאם לתוכן האתר אך גם, אם לא בעיקר, בהתאם לפידבקים המתקבלים מהציבור הרחב.

רוצים לקרוא את תוצאות המחקר המלא של moz בנושא הגורמים המשפיעים על מיקום בחיפוש לוקאלי?
כנסו לכאן: http://moz.com/blog/local-search-ranking-factors-2013

הנחיות חדשות לשיפור זמן הטעינה של אתרי מובייל

אתר טוב חייב לשרת את משתמשיו נאמנה, הווה אומר לספק לו תוכן בעל ערך מוסף אבל גם כזה שאפשר לגשת אליו בקלות ובמהירות. באופן טבעי משתמע מכך שזמן טעינה הוא גורם משמעותי בכל הנוגע הן ל"שמישות" (usability) של אתר והן למיקום שלו בתוצאות החיפוש של המנועים השונים.
לא משנה כמה תוכן האתר שלך איכותי – אם לוקח לו יותר מדי זמן להיטען, אף גולש לא יגיע אליו.
דבר זה תקף לאתרים באשר הם, לרבות אתרי מובייל.

העובדה שיותר ויותר אנשים משתמשים בסמארטפון שלהם לשם גלישה ברשת בשילוב עם זה שזמן הטעינה של אתרי מובייל גדול מהסטנדרט ובעיקר מאורך הרוח של יוזרים (אתר שלא רוצה לאבד את מבקריו אמור להיטען תוך גג שתי שניות, בעוד באתרי מובייל מדובר לא פעם בזמן טעינה של כ-7 שניות) הביאה את גוגל לעדכן את הנחיותיהם לוובמאסטרים בנושא המדובר.

הדגש העיקרי בפתרון של גוגל לבעיית הטעינה של אתרי מובייל שונים מתרכז בחלק העליון של תוכן דף האתר המדובר, מה שנקרא above the fold. המטרה של גוגל היא שאתרים ידאגו לטעינה מהירה של החלק העיקרי בתוכן הדף, זה שממילא היוזר רואה ראשון, בעוד טעינת חלקי הדף תיעשה ברקע.

כדי לעשות זאת על בעלי אתרים לדאוג למספר דברים, ביניהם שימוש מינימאלי בהפניות (redirects) והבטחת זמן תגובת שרת של פחות מ-200 מילישניות.
ההוראות המלאות ניתנות לקריאה כאן:
https://developers.google.com/speed/docs/insights/mobile

עכשיו גם וידג'טים הם לא אמצעי לגיטימי להשגת לינקים…

מאת רוני קלבו

לא מעט מהשינויים שגוגל הכניסו בשנים האחרונות מקובלים עליי ויותר, ויעיד על כך הפוסט שלי אודות קידום אתרים ב-2013. זה נפלא שבעלי אתרים ועסקים לא יכולים להסתתר מקהל הלקוחות / קוראים שלהם (ע"ע תגית rel=author והמשמעויות הנובעות מקיומה והשימוש בה) אבל כשזה מגיע לווידג'טים וההמלצה של מאט קאטס בנושא – מבחינתי הגיעו מים עד נפש, או יותר נכון: הגיע גוגל עד צוואר.

ב*וידיאו הבא מאט קאטס עונה על שאלת בעלי אתרים בנוגע להוספת תג nofollow לקודים מאומבדים כמו ווידג'טים ואינפוגרפיקות וקורא להם להוסיף את התגית המצהירה שמדובר בלינק שאין להחשיבו.

לעניות דעתי, הן כאשת SEO והן כמשתמש מן המניין, יצירת ווידג'טים היא דרך לגיטימית להשגת קישורים מאתרים רלוונטיים מהסיבה הפשוטה שווידג'ט הוא כלי המעניק ערך מוסף לאתר המציג אותו ובהתאם לכך גם למבקרים באתרו. יותר מכך, איש לא "אונס" בעל אתר להציג ווידג'ט כזה או אחר באתרו – זוהי בחירתו האישית בלבד, בדיוק כמו לינק לאתר אחר שיחליט להציב למשל באחד מפריטי התוכן באתרו.

כיוון שכך ההמלצה של מאט קאטס תמוהה בעיניי ומרגישה מסרסת ותו לא, בעיקר לאור העובדה שהוא טוען שממילא לינק מווידג'ט אינו נהנה מאותו משקל רב כמו זה של לינק נקי, נטול כל "אינטרסים קידומיים".
אם זה המצב וגוגל יודע לעשות את ההבחנה בין לינק איכותי מתוך תוכן לעומת כזה המוטמע בווידג'ט – מה הבעיה שגוגל ימשיך להתייחס אל לינק הווידג'ט כפחות משמעותי ויעזבו אותנו בשקט?

זו הפעם הראשונה שאני מרגישה שהחברים בגוגל הרימו את החרב. הם כבר לקחו לנו את הלינקים מהודעות לעיתונות ומפוסטים אורחים ועכשיו גם מווידג'טים ואינפוגרפיקות?
מצטערת על הפולניזם / קונספירציזם, אבל זה כבר לא מרגיש שהם באמת רוצים לשפר את תוצאות החיפוש כמו שהם פשוט כמהים להתוות את הדרך למעלה תוצאות החיפוש באוטוסטרדות הספציפיות שהם בנו ועדיף שיהיו אלו האוטוסטרדות המחייבות תשלום מעבר (ע"ע גוגל אדוורדס, פרסום ביוטיוב וכן הלאה).

_____________________________________________
* למי שהציץ בוידיאו – שווה לקרוא את התגובות שמתחתיו, בעיקר אלו הנוגעות לאימג' של פיירפוקס (FireFox) שעל החולצה של מאט קאטס 🙂

קמפיינים משופרים באדוורדס – בדיפולט ממחר

מאת רוני קלבו
קמפיינים משופרים (Enhanced Campaigns) קיימים מאז פברואר השנה אך מחר הם יהפכו לחלק בלתי נפרד מפעילות המפרסמים באדוורדס. פירוש הדבר שאם עד עכשיו למפרסם היתה בחירה אם לשדרג את מסעות הפרסום שלו למה שנקרא "קמפיינים משופרים" הרי שממחר ההחלטה הזו כבר לא בידו.

אז מה זה בדיוק "מסעות פרסום משופרים"?
בראש ובראשונה מדובר בפיצ'ר האמור לסייע למפרסמים לנהל את מסעות הפרסום שלהם במציאות רבת המכשירים בה עולמנו מתקיים. מחקרים מראים כי 90% מה"צרכנים מרובי המכשירים" (multi-device consumers) משלימים משימות תוך התניידות בין מסכים שונים (מחשב נייח, לפטופ, טאבלט, סמארטפון וכן הלאה). כיוון שכך ולאור העובדה כי התנהגות הצרכן משתנה בהתאם לשעות היום והמכשיר בו הוא משתמש, פעילות השיווק מחייבת שינוי.

מסעות פרסום משופרים מאפשרים למפרסם לפצל את מאמצי הפרסום שלו בהתאם למאפיינים שונים, כך שהגולש יקבל פרסום שונה בהתאם לצרכיו. כך, למשל, גולש המחפש "אוכל הודי" בשעות הצהרים מהמחשב שלו בעבודה – תוצג בפניו מודעת פרסומם הכוללת לינק לתפריט ההזמנות, בעוד גולש שמחפש את אותו צירוף בשעות הערב, מהמכשיר הסלולארי שלו, כשהוא ממוקם קרוב יחסית למסעדה הודית כזו או אחרת – תוצג בפניו מודעה המאפשרת התקשרות מיידית למקום.

קמפיינים משופרים מאפשרים למפרסם להציג את המודעה הנכונה לקהל היעד שלו תוך מקסימום הקשר קונטקסטואלי כמו מיקום, שעה ביום וסוג המכשיר, מבלי שיצטרך להקים מספר מסעות פרסום נפרדים.

בין התכונות החשובות של מסעות הפרסום המשופרים ניתן למצוא:
1. הצעות מחיר מותאמות (bid adjustments) – תכונה זו מאפשרת לפמרסם לנהל את הצעות המחיר שלו ("bids") בהתאם לזמן ביום, מכשירים, מיקומים שונים ועוד – והכל מאותו קמפיין.
2. רישום המרות מסוג חדש – קמפיינים משופרים מאפשרים מעקב המרות יעיל יותר, המכסה תחומים נוספים לאלו שהיו קיימים עד היום, למשל התקשרות טלפונית או הורדת אפליקציה.

למידע נוסף בנושא מסעות פרסום משופרים

פרסום בגוגל לא פוגע בתנועה האורגנית – גם במובייל

מאת רוני קלבו
מפרסמים רבים נוטים לחשוב שפרסום בגוגל (גוגל אדוורדס) עלול לגזול מהתנועה הטבעית של מבקרים באתר. זו אחת הסיבות (השגויות כמובן) לכך שלא מעט מפרסמים לא משתמשים בשם המותג שלהם במודעות האדוורדס שלהם וחבל שכך.

בכל מקרה, אחרי שלפני כשנתיים גוגל בצעו מחקר שבא לענות בדיוק על השאלה הזו (Search Ads Pause Studies) וגילו שהתנועה המגיעה ממודעות האדוורדס אינה אלא תנועה הבאה כתוספת (89% יותר תנועה), השנה הם בדקו את זה על פלטפורמת המובייל וגילו את אותו ממצא משמח –
88% מהתנועה ממודעות פרסום במכשירים סלולאריים היא תנועת אקסטרה שאינה באה על חשבון התנועה לאתר הנובעת מהתוצאות האורגניות במנוע החיפוש.

באינפוגרף הבא ניתן לראות את אחוזי התנועה הנוספת לפי תחומים:

תוספת התנועה לאתר מפרסום במובייל לפי תחומים / מקור: הבלוג הרשמי של גוגל אדוורדס http://adwords.blogspot.co.il/2013/07/new-research-shows-that-88-of-ad-clicks.html

אין ספק שיש איזושהי בעייתיות בעובדה שהמחקרים הללו נעשו ע"י גוגל עצמה ולא ע"י גורם חיצוני, פחות מעורב (שהרי לגוגל אינטרס מובהק שמפרסמים ימשיכו לפרסם במנועי חיפוש, בין אם מדובר בחיפוש רגיל או בזה המתבצע במכשיר הסלולארי), ועדיין. אין ספק שצרכני השעה משתמשים בחיפוש במובייל לשם תקשורת מיידית עם עסקים מתחומים שונים ונסמכים לשם כך על תוצאות אורגניות וממומנות כאחד.

 

מוטו X – הסמארטפון החדש של גוגל

מאת רוני קלבו

אנחנו כבר רגילים לכך שגוגל הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ואם כך, את מי זה כבר אמור לרגש אם בסתיו הקרוב יצא לו גם מכשיר סלולארי חכם מבית היוצר של גוגל (יותר נכון "בית הרוכש" שכן גוגל רכשה את המכשיר ממוטורולה)?
אז זהו. שבענייני גוגל אנחנו אף פעם לא שבעים, בדיוק כמו גוגל עצמה.
כיוון שכך קבלו קצת פרטים יבשים על הסמארטפון החדש של גוגל.

שם מלא: *מוטו X
הורים: גוגל + מוטורולה
רחם (ייצור): ארה"ב
בני דודים קנאים (מתחרים): HTC one , iphone 5, galaxy 4s
תכונות אופי:
רזולוציית מסך – 720X1280
מעבד –  double core 1.7GHz
זיכרון – 3GB RAM
מצלמה –  אחורית עם חיישן של 10 מגה פיקסל + קדמית עם 2 מגה פיקסל
נפח אחסון – 16GB או 32GB (עוד לא לגמרי ברור וכאמור הכל בגדר שמועות כרגע)
מערכת הפעלה –  אנדרואיד 4.2.2
סקס אפיל: לפי פרסומים שרצים ברשת, מוטו X אמור להיות הסמארטפון הראשון שיעוצב על ידי טעמו האישי של בעליו, ע"ע לבחור מעבד, מערכת הפעלה, זיכרון, צבע מכשיר וכן הלאה.
כמה זה עולה לנו: באופן מפתיע (או שלא, לאור העובדה שתקציב הפרסום למוטו X עומד על חצי מיליארד דולר, הרבה מזה של אפל או סמסונג), בניגוד להרגל שלנו לקבל מגוגל מוצרים בחינם או בהנחה משמעותית,  מוטו X לא יעלה פחות ממכשירים דומים שכבר קיימים בשוק. Sad but true.

מוטו X – הסמארטפון החדש של גוגל ומוטורולה (מקור התמונה: http://www.androids.lv)

כתבות נוספות ברשת:
דה מרקר: גוגל תשפוך חצי מיליארד דולר על מסע הפרסום של מוטו-X
מאקו: מתחרה חדש לאייפון ולגלקסי: הכירו את הסמארטפון של גוגל
ynet: מוטו X: טלפון שתעצב בעצמך

*כאנקדוטה, שאותי אישית משעשעת, מתברר ש מוטו X הוא שם קיים למשחק ספורט מוכר שניתן לשחק באייפון.
לו לא היינו מדברים על פאקינג טלפון חכם מבית גוגל, הייתי מוסיפה עוד כמה שורות על מיתוג וכמה חשוב לבחור נכון את שם המוצר שלך, בעיקר החשיבות שבביצוע מחקר שוק ובדיקה אם כבר קיים שם כזה בשוק. אבל – הי, זה פאקינג סמארטפון מפאקינג גוגל! 🙂

גוגל דודל מהחלל

מאת רוני קלבו
66 שנה לדיווחים על עב"מ באזור רוזוול, ניו מקסיקו – המקרה שהצית חרושת של תיאוריות קונספירציה מכאן עד פרויקט לון, לרבות סרטים וספרים – וגוגל החליטו לעשות לנו דודל בהתאם.

אישית אני חושבת שהגוגל דודל הוא אחת מההמצאות הגדולות של גוגל, גם מההיבט העיצובי אבל גם ובעיקר מההיבט החינוכי. העובדה שלכל דודל הסיפור שלו, אם זה מידע אודות אישיות חשובה או אירוע היסטורי, כאשר לכל דודל ההקשר הלוקאלי שלו (הגוגל דודל הישראלי ביום העצמאות, למשל, בהכרח יהיה שונה מזה האמריקני או הספרדי וכן הלאה), מוסיפה לתפיסה שלי את גוגל כחברה שלא מחפשת רק מקורות רווח נוספים. בטוחה שיהיו ציניקנים (או שמא ריאליסטים?!) שיגידו שלא רחוק היום שהגוגל דודל יכלול פרסומות אבל עד אז אני אמשיך ללחוץ על הגוגל דודל ואהנה מהמידע שהוא מספק לי.

מחקרי שביעות רצון מבית גוגל

בסוף יוני (2013) נוסף לכלי המנהלים של גוגל (Google Webmaster Tools) פיצ'ר המאפשר לבעלי אתרים ליצור סקרי שביעות רצון, כל זאת בהעתקת פיסת קוד קלה.

סקר שביעות הרצון של גוגל מנסה לסייע לבעלי אתרים לשפר את אתריהם, זאת ע"י הצגת 4 שאלות בפני מבקרים באתר. הסקר יוצג עד שיתקבלו 500 תגובות ויתחדש לאחר 30 יום, כדי לבדוק שיפור לאורך זמן.
כרגע מדובר בפיצ'ר המוגבל ליוזרים אמריקנים בלבד כשהשאלות הן דיפולטיביות, אך אל דאגה – תמורת סכום סמלי של 0.01$ לתגובה (או 5$ ל-500 תגובות) ניתן לערוך את השאלות.

לקבלת פיסת הקוד להטמעה ולמידע נוסף:
http://www.google.com/insights/consumersurveys/home