דומיינים, סב-דומיינים וניטור מוניטין בחסות גוגל

מאת רוני קלבו

יש לכם שם חברה שאתם מעוניינים למתג? תסתכלו על Ebay ותלמדו.
אפילו שיש להם תוכנית שותפים ומכאן שאלפי אפיליאטים מקדמים אותם ברחבי הרשת, לא פעם דרך שם המותג עצמו, הם עדיין הבעלים של השם שלהם בתוצאות החיפושלא דבר טריוויאלי כשלעצמו (ראו, למשל, את מצב שם החברה Paypal בתוצאות החיפוש של גוגל עולמי ותקדישו מבט מעמיק במה שקורה בתוצאה 7).

אז נכון שיש מאות אתרים שאפשר לנצל לשם קידום המוניטין שלכם ברשת (ע"ע אתרי reviews למיניהם, אתרים חברתיים כמו פייסבוק וטוויטר ו-linkedin , בלוג עסקי ועוד), אבל לפני שמפשילים שרוולים ומתחילים להזיע, יש משהו קטן שאתם יכולים לעשות ושיגזול מכם הרבה פחות זמן ומאמץ:
דומיינים וסב-דומיינים.

כאמור, אם נסתכל בדף התוצאות הראשון בגוגל עבור שם המותג ebay, אחרי החדשות הקשורות לחברה, נראה את התוצאות הבאות:

1. ebay.comTLD
2. ebay.co.au – דומיין בסיומת אוסטרלית
3. ebay.co.uk – דומיין בסיומת אנגלית
4.
motors.ebay.com – סב דומיין בנושא רכבים
5.
en.wikipedia.org/wiki/EBay – דף חברה בוויקיפדיה
6.
ebaypartnernetwork.com – דומיין אחר המוקדש לתוכנית השותפים
4. ebay.ca – דומין בסיומת קנדית
6.
ebay.ie – דומיין בסיומת אירלנדית
7.
my.ebay.com – סב דומיין
8.
hub.shop.ebay.com –סב דומיין בריבוע
9.
books.shop.ebay.com – סב דומיין בריבוע
10.
global.ebay.com – סב דומיין

סה"כ 6 דומיינים, 5 סב דומיינים (כולל סב-סב-דומיינים) ו-1 אתר חיצוני (ויקיפדיה).

היש נפלא מזה עבור ebay?
כל התוצאות בדף התוצאות הראשון – הדף הזה שכולם מדברים עליו ואומרים שרוב היוזרים לא מתקדמים ממנו לשום דף אחר – קשורות לחברה ישירות (= אתרים שבבעלותה), כאשר התוצאה היחידה שאינה דומיין של החברה היא של אתר סמכותי בעולם החיפוש (חברתנו היקרה ויקי).

ובמלים אחרות:
גם אם האתר שלכם לא מכוון למגוון קהלים בעולם (ועל כן אין צורך לרכוש שמות דומיין בשלל סיומות), תמיד תוכלו ליצור סב-דומיינים לאתר שלכם ובכך להגדיל את הסיכוי שלכם למלא את דף תוצאות החיפוש הראשון ב"חברים מהצד שלכם" בכל הנוגע לשם המותג שלכם.

בוער לכם להעיר הערות?
לחלוק דוגמאות דומות או אולי דווקא סותרות?
בשביל זה יש את החלק ההוא למטה, של התגובות…