המרדף אחר לינקים

מאת רוני קלבו

כל מקדם אתרים מכיר מקרוב את משולש הקידום הבסיסי – תוכן, קוד ולינקים. וכך, ברגע שצלע הקוד (הידידותי למנועי החיפוש, כמובן) הונחה וצלע התוכן (חופנת בחובה מילות מפתח חשובות, כמובן) כבר נושקת לה, מה שנותר הוא מה שאני רואה כאתגר שבאתגרים – השגת לינקים לאתר, הווה אומר – הצבעות איכותיות ועדיף כאלו שמשתמשות במלים שאנו חפצים ביקרן.

אם מדובר באתר חדש, רוב הסיכויים שנתחיל בלינקים חינמיים, דוגמת כאלו שניתן להשיג במיני אינדקסים (directories) חינמיים, פורומים, בלוגים, אתרי סימניות (bookmarking) ואתרים חברתיים למיניהם.

אחר-כך יש את השלב שחייבים להכניס את היד לכיס – אז מתחילים לפנות לאתרים מובילים בנישה בה אנו מתקיימים ולרכוש מהם קצת שטח פרסום (טקסטואלי, כמובן) כמו גם לפתח מיני אפליקציות לאתרים חברתיים, וידג'טים ושאר מבצעים והרפתקאות שאמורים לעורר באזז ועל כן להשיג לינקים באופן טבעי.

אבל מה קורה כשאין יותר מדי תקציב? 

בדיוק בנקודה הזו מתחיל הבלגן.
הרשת מלאה בפורומים ושאר אתרים שמציעים מגוון של שירותי בניית / מכירת לינקים. רק צריך למצוא אותם.
מה שכן, זה לא ממש נגמר שם. צריך לעבור על ההצעות, לברר כמה שיותר שמדובר באמת בלינק איכותי (= לינק מאתר שאינו ספאמי, שמדורג במקום טוב עד מעולה במנועי החיפוש, שאין אליו יותר מדי לינקים "זולים" ושהוא בעצמו לא מוציא יותר מדי לינקים כאלו ושהתוכן שבו מקורי / נעשה ע"י בן אנוש ולא איזו מוכנה אוטומטית שמקיאה תכנים לפי מילות מפתח), לפנות ל"ספסר הלינקים" לקבל פרטים נוספים, לעשות מיפוי נוסף ורק אחרי זה, בעזרת השם, אולי תשיגו לכם לינק שהאיכות שלו תתברר רק כמה שבועות אחרי…

 

להלן 2 מקורות להשגת לינקים לאלו מאתנו שרועים ב"שדות זרים" (קידום בזירה הבינלאומית, אתרים באנגלית ושאר שפות). לשניהם חובה להירשם כדי לקחת חלק בחגיגה, כאשר בדיגיטלפוינט אי אפשר לכתוב הודעות חדשות עד שצוברים מספיק רזומה באתר.

Fiverr

מה אנשים מוכנים לעשות ב-5$, שאלוהים ימחל.
יהיו מי שישלחו לכם רשימות של פורומים עם לינקים "נחשבים" (
dofollow), אחרים ימכרו לינקים באתרי edu או gov, יכתבו לכם מאמר ויפיצו אותו בעשרות דירקטוריז של מאמרים, יפתחו לכם חשבון בפייסבוק, יגישו את האתר שלכם לעשרות אתרי bookmarking וכן הלאה וכן הלאה,
ובמלים אחרות – לא רחוק היום שמישהו יציע לך לז#$% את אמא שלך ולכתוב על זה סיקור חיובי ברשת.

 

Digitalpoint – Link Sale Forum

בדיגיטלפוינט אנשים מציעים לך לינק ב-13$ לשנה מאיזה בלוג שתבחר ובלבד שתעלים עין שאלו לגמרי בלוגים ספאמיים, הווה אומר כל התוכן בהם אינו אלא תוכן אוטומטי חסר כל פשר. יש את אלו שמוכנים לסרסר את החתימה המלנקקת שלהם במיני פורומים ואלו שמוכנים לשים את האתר שלך בבלוגרול שלהם במחיר סמלי (רק לא אתרי הימורים ופורנו בבקשה, הם מוסיפים, כאילו גם למוסר מינימלי הוא בכל זאת מוסר).
בנוסף, תמיד יש את ההודי שמוכן למכור לך כמעט כל דבר וחושב שבאמת יש לו את כל הכל דבר הזה, אבל למעשה יש לו אתר אחד שעוסק במלא נושאים עם בקושי פייג'ראנק 0 או במקסימום כמה אתרים עלובים שכאלו
(אגב, בפרופיל שלו תמיד תהיה תמונה של איזה חתיך הורס שקשה להתעלם ממנו).
אבל אם יש לכם סבלנות, בסוף תמצאו את הלינק/ים המיוחל/ים והפייג'רנק והמיקומים בגוגל ובכלל יתקדמו בהתאם.

 

חוץ מהשניים האלו, יש כמובן עשרות אתרי פרילנס למיניהם בהם ניתן למצוא פרילנסים ממגוון ארצות (הווה אומר מגוון עלויות, חלקן מגוחכות ביותר בשל הפערים הכלכליים בשוק העולמי) שמציעים את יכולות בניית הלינקים שלהם לכל המרבה במחיר. יש את freelancer.com (שהיה פעם getafreelancer), SkillIQ (שהוא, אגב, בבעלות ישראלית, אז שווה לתת לו קדימות) ועוד רבים וטובים אחרים. פשוט תקלידו freelance בגוגל ותקבלו רשימה יפה ובהחלט מכובדת של מקורות ראויים.

 

 

קיצורים ומיני באזזוורדס שצריך לדעת כדי להסתדר בספירת הפורומים ואתרי הפרילנס השונים:
PR – דירוג דף (לפי גוגל) – Page Rank. תיאורטית (כי אף אחד לא מכיר באמת את האלוגריתם של גוגל, מה גם שהוא לא מספיק לעבור שינויים) דירוג הדף מושפע מכמות ואיכות הקישורים המפנים אליו. הדיבור היום הוא שפייג'רנק הוא כבר לא ממש גורם במשוואה ואפשר להתעלם ממנו, אבל רובינו ממשיכים לבחון אותו ולאמוד, בין היתר על ידו, את איכות הדף / האתר.
UV – מבקרים יחודיים (=לא כולל כאלו שחוזרים לאתר פעם שניה ומעלה) – Unique Visitors.
PM – הודעה אישית – Private Message. כשמישהו כותב בהודעה שלו PM me for more details הוא למעשה מבקש שתפנה אליו "באישי" ושם הוא ישלח לך את הפרטים החסרים (בד"כ כתובת האתר – URL – ממנו הוא מוכן לתת לך לינק).
PLS – קיצור למילה "בבקשה" – Please.

OBL – לינקים יוצאים – Outgoing Back Links.
Paypal – אמצעי שכיח להעברת כספים ברשת.
Sitewide Link – לינק שרץ בכל האתר (הווה אומר – הוא חלק מהטמפלט של האתר). בזמנו ללינק כזה היה המון משקל, אך לפני קרוב לחמש שנים הדברים השתנו, כך שהיום עדיף שיהיו לכם לינקים ממספר מקורות שונים מאשר אותה כמות לינקים מאותו אתר.