קמפיינים משופרים באדוורדס – בדיפולט ממחר

מאת רוני קלבו
קמפיינים משופרים (Enhanced Campaigns) קיימים מאז פברואר השנה אך מחר הם יהפכו לחלק בלתי נפרד מפעילות המפרסמים באדוורדס. פירוש הדבר שאם עד עכשיו למפרסם היתה בחירה אם לשדרג את מסעות הפרסום שלו למה שנקרא "קמפיינים משופרים" הרי שממחר ההחלטה הזו כבר לא בידו.

אז מה זה בדיוק "מסעות פרסום משופרים"?
בראש ובראשונה מדובר בפיצ'ר האמור לסייע למפרסמים לנהל את מסעות הפרסום שלהם במציאות רבת המכשירים בה עולמנו מתקיים. מחקרים מראים כי 90% מה"צרכנים מרובי המכשירים" (multi-device consumers) משלימים משימות תוך התניידות בין מסכים שונים (מחשב נייח, לפטופ, טאבלט, סמארטפון וכן הלאה). כיוון שכך ולאור העובדה כי התנהגות הצרכן משתנה בהתאם לשעות היום והמכשיר בו הוא משתמש, פעילות השיווק מחייבת שינוי.

מסעות פרסום משופרים מאפשרים למפרסם לפצל את מאמצי הפרסום שלו בהתאם למאפיינים שונים, כך שהגולש יקבל פרסום שונה בהתאם לצרכיו. כך, למשל, גולש המחפש "אוכל הודי" בשעות הצהרים מהמחשב שלו בעבודה – תוצג בפניו מודעת פרסומם הכוללת לינק לתפריט ההזמנות, בעוד גולש שמחפש את אותו צירוף בשעות הערב, מהמכשיר הסלולארי שלו, כשהוא ממוקם קרוב יחסית למסעדה הודית כזו או אחרת – תוצג בפניו מודעה המאפשרת התקשרות מיידית למקום.

קמפיינים משופרים מאפשרים למפרסם להציג את המודעה הנכונה לקהל היעד שלו תוך מקסימום הקשר קונטקסטואלי כמו מיקום, שעה ביום וסוג המכשיר, מבלי שיצטרך להקים מספר מסעות פרסום נפרדים.

בין התכונות החשובות של מסעות הפרסום המשופרים ניתן למצוא:
1. הצעות מחיר מותאמות (bid adjustments) – תכונה זו מאפשרת לפמרסם לנהל את הצעות המחיר שלו ("bids") בהתאם לזמן ביום, מכשירים, מיקומים שונים ועוד – והכל מאותו קמפיין.
2. רישום המרות מסוג חדש – קמפיינים משופרים מאפשרים מעקב המרות יעיל יותר, המכסה תחומים נוספים לאלו שהיו קיימים עד היום, למשל התקשרות טלפונית או הורדת אפליקציה.

למידע נוסף בנושא מסעות פרסום משופרים

פרסום בגוגל לא פוגע בתנועה האורגנית – גם במובייל

מאת רוני קלבו
מפרסמים רבים נוטים לחשוב שפרסום בגוגל (גוגל אדוורדס) עלול לגזול מהתנועה הטבעית של מבקרים באתר. זו אחת הסיבות (השגויות כמובן) לכך שלא מעט מפרסמים לא משתמשים בשם המותג שלהם במודעות האדוורדס שלהם וחבל שכך.

בכל מקרה, אחרי שלפני כשנתיים גוגל בצעו מחקר שבא לענות בדיוק על השאלה הזו (Search Ads Pause Studies) וגילו שהתנועה המגיעה ממודעות האדוורדס אינה אלא תנועה הבאה כתוספת (89% יותר תנועה), השנה הם בדקו את זה על פלטפורמת המובייל וגילו את אותו ממצא משמח –
88% מהתנועה ממודעות פרסום במכשירים סלולאריים היא תנועת אקסטרה שאינה באה על חשבון התנועה לאתר הנובעת מהתוצאות האורגניות במנוע החיפוש.

באינפוגרף הבא ניתן לראות את אחוזי התנועה הנוספת לפי תחומים:

תוספת התנועה לאתר מפרסום במובייל לפי תחומים / מקור: הבלוג הרשמי של גוגל אדוורדס http://adwords.blogspot.co.il/2013/07/new-research-shows-that-88-of-ad-clicks.html

אין ספק שיש איזושהי בעייתיות בעובדה שהמחקרים הללו נעשו ע"י גוגל עצמה ולא ע"י גורם חיצוני, פחות מעורב (שהרי לגוגל אינטרס מובהק שמפרסמים ימשיכו לפרסם במנועי חיפוש, בין אם מדובר בחיפוש רגיל או בזה המתבצע במכשיר הסלולארי), ועדיין. אין ספק שצרכני השעה משתמשים בחיפוש במובייל לשם תקשורת מיידית עם עסקים מתחומים שונים ונסמכים לשם כך על תוצאות אורגניות וממומנות כאחד.

 

מוטו X – הסמארטפון החדש של גוגל

מאת רוני קלבו

אנחנו כבר רגילים לכך שגוגל הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ואם כך, את מי זה כבר אמור לרגש אם בסתיו הקרוב יצא לו גם מכשיר סלולארי חכם מבית היוצר של גוגל (יותר נכון "בית הרוכש" שכן גוגל רכשה את המכשיר ממוטורולה)?
אז זהו. שבענייני גוגל אנחנו אף פעם לא שבעים, בדיוק כמו גוגל עצמה.
כיוון שכך קבלו קצת פרטים יבשים על הסמארטפון החדש של גוגל.

שם מלא: *מוטו X
הורים: גוגל + מוטורולה
רחם (ייצור): ארה"ב
בני דודים קנאים (מתחרים): HTC one , iphone 5, galaxy 4s
תכונות אופי:
רזולוציית מסך – 720X1280
מעבד –  double core 1.7GHz
זיכרון – 3GB RAM
מצלמה –  אחורית עם חיישן של 10 מגה פיקסל + קדמית עם 2 מגה פיקסל
נפח אחסון – 16GB או 32GB (עוד לא לגמרי ברור וכאמור הכל בגדר שמועות כרגע)
מערכת הפעלה –  אנדרואיד 4.2.2
סקס אפיל: לפי פרסומים שרצים ברשת, מוטו X אמור להיות הסמארטפון הראשון שיעוצב על ידי טעמו האישי של בעליו, ע"ע לבחור מעבד, מערכת הפעלה, זיכרון, צבע מכשיר וכן הלאה.
כמה זה עולה לנו: באופן מפתיע (או שלא, לאור העובדה שתקציב הפרסום למוטו X עומד על חצי מיליארד דולר, הרבה מזה של אפל או סמסונג), בניגוד להרגל שלנו לקבל מגוגל מוצרים בחינם או בהנחה משמעותית,  מוטו X לא יעלה פחות ממכשירים דומים שכבר קיימים בשוק. Sad but true.

מוטו X – הסמארטפון החדש של גוגל ומוטורולה (מקור התמונה: http://www.androids.lv)

כתבות נוספות ברשת:
דה מרקר: גוגל תשפוך חצי מיליארד דולר על מסע הפרסום של מוטו-X
מאקו: מתחרה חדש לאייפון ולגלקסי: הכירו את הסמארטפון של גוגל
ynet: מוטו X: טלפון שתעצב בעצמך

*כאנקדוטה, שאותי אישית משעשעת, מתברר ש מוטו X הוא שם קיים למשחק ספורט מוכר שניתן לשחק באייפון.
לו לא היינו מדברים על פאקינג טלפון חכם מבית גוגל, הייתי מוסיפה עוד כמה שורות על מיתוג וכמה חשוב לבחור נכון את שם המוצר שלך, בעיקר החשיבות שבביצוע מחקר שוק ובדיקה אם כבר קיים שם כזה בשוק. אבל – הי, זה פאקינג סמארטפון מפאקינג גוגל! 🙂

גוגל דודל מהחלל

מאת רוני קלבו
66 שנה לדיווחים על עב"מ באזור רוזוול, ניו מקסיקו – המקרה שהצית חרושת של תיאוריות קונספירציה מכאן עד פרויקט לון, לרבות סרטים וספרים – וגוגל החליטו לעשות לנו דודל בהתאם.

אישית אני חושבת שהגוגל דודל הוא אחת מההמצאות הגדולות של גוגל, גם מההיבט העיצובי אבל גם ובעיקר מההיבט החינוכי. העובדה שלכל דודל הסיפור שלו, אם זה מידע אודות אישיות חשובה או אירוע היסטורי, כאשר לכל דודל ההקשר הלוקאלי שלו (הגוגל דודל הישראלי ביום העצמאות, למשל, בהכרח יהיה שונה מזה האמריקני או הספרדי וכן הלאה), מוסיפה לתפיסה שלי את גוגל כחברה שלא מחפשת רק מקורות רווח נוספים. בטוחה שיהיו ציניקנים (או שמא ריאליסטים?!) שיגידו שלא רחוק היום שהגוגל דודל יכלול פרסומות אבל עד אז אני אמשיך ללחוץ על הגוגל דודל ואהנה מהמידע שהוא מספק לי.

מחקרי שביעות רצון מבית גוגל

בסוף יוני (2013) נוסף לכלי המנהלים של גוגל (Google Webmaster Tools) פיצ'ר המאפשר לבעלי אתרים ליצור סקרי שביעות רצון, כל זאת בהעתקת פיסת קוד קלה.

סקר שביעות הרצון של גוגל מנסה לסייע לבעלי אתרים לשפר את אתריהם, זאת ע"י הצגת 4 שאלות בפני מבקרים באתר. הסקר יוצג עד שיתקבלו 500 תגובות ויתחדש לאחר 30 יום, כדי לבדוק שיפור לאורך זמן.
כרגע מדובר בפיצ'ר המוגבל ליוזרים אמריקנים בלבד כשהשאלות הן דיפולטיביות, אך אל דאגה – תמורת סכום סמלי של 0.01$ לתגובה (או 5$ ל-500 תגובות) ניתן לערוך את השאלות.

לקבלת פיסת הקוד להטמעה ולמידע נוסף:
http://www.google.com/insights/consumersurveys/home

 

 

מתכנן מילות המפתח – הכלי המשופר של גוגל

מאת רוני קלבו

אחרי פור פליי ארוך במיוחד בין "כלי מילות המפתח" ו"הכלי להערכת תנועה" של גוגל, תינוק חדש ומשופר יצא לאוויר העולם – מתכנן מילות המפתח של גוגל.
בניגוד לכלים ההורים, מתכנן מילות המפתח מציע:
– נתונים סטטיסטיים על מונחי מפתח בהתאמה מדויקת (exact match) בלבד
– מספר חיפושים ממוצע בכל המכשירים (מחשבים שולחניים וניידים, פלאפונים וטאבלטים)
– ממוצע חיפושים חודשי בהתאם למיקום ספציפי (מדינה / אזור / עיר).
כדי לקבל נתונים על חיפושים בעולם כולו, יש לבחור ב"כל המקומות".
– עלות ממוצעת לקליק (במקום עלות משוערת לקליק).
למי שחסר מידע, למשל מגמות של נפחי חיפוש או האתר שממנו הגיע הרעיון למונח המפתח – עדיין ניתן לקבל את המידע הזה ע"י הורדת הנתונים הסטטיסטיים ההיסטוריים מכלי מתכנן מילות המפתח.

אישית אני חושבת שהשיפור מצוין בכל הנוגע לחיפוש לוקאלי, שכן הוא עוזר להבין את מגמות החיפוש בהתאם לאזורים בארץ כמו גם בערים ספציפיות.

כך, למשל, אם להסתמך על כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל כמשקף מגמות רחבות בשוק בארץ, הרי שבצפון יש דרישה נמוכה יותר ל"שיווק באינטרנט" (ממוצע של 40 חיפושים בחודש) בהשוואה למרכז הארץ (ממוצע של 480 חיפושים בחודש), בעוד הפער בתחום של "קידום אתרים" קטן יותר (ממוצע של 720 חיפושים בחודש בצפון לעומת 1,000 במרכז).

את הכלי ניתן למצוא במערכת האדוורדס של גוגל כמובן, תחת "כלים וניתוח":

מתכנן מילות המפתח של גוגל