NextCase 2013 – רשמים מהכנס

לכל מי שלא שמע על כנס NextCase מדובר בכנס מבית היוצר של פבל ישראלסקי שכסלוגנו כן הוא "משווקים חושפים מקרי בוחן אמיתיים". קצת כמו טד המוכר רק שכאן מדובר בהרצאה של 20 דקות במקום חמש ובנישה של שיווק באינטרנט, בדגש על SEO.

אז ככה -
זה קרה היום, 12-12-2013, בצהרים המאוחרים, מה שלא עזר לשמש להוציא את האף, שלא לדבר על איזו קרן דקיקה לרפואה, והביא את כולנו להצטופף בלובי ולא במובן המינגלינג של המילה. אל מול מזג האוויר האירופאי בעליל יש למחוא כפיים על כל מי שהגיע לכנס ולדעתי כל מי שנרשם הגיע ואף יותר (אישית פגשתי בחוץ יזמון קטנטון שעדיין לא התגייס אפילו שהצליח לפלח דרכו פנימה, בצוה חוקית לגמרי, על אף שלא רכש כרטיס מבעוד מועד, מה שאומר לא מעט על הפרסטיג'ה של האירוע והשיווק המעולה שפבל עשה לו).

במלים אחרות – בחוץ היה קררררררררר. בפנים היה לוהט :)

קרררררררררר

היו שם 12 הרצאות, חלקן מעולות ומעוררות (את הגוף ואת המוח) וחלקן לא מחדשות ומרדימות, אבל בסיכומו של כנס אני לגמרי מרוצה ממה שהיה שם.
לזכות המרצים אני רוצה להרים את הכובע בפני אלון ברנר מ-K-logic שנתן הרצאה מרתקת על Inbound Marketing, אלון רייץ' מ-Webpals שהצליח לתעתע בנו לגבי היציאה מארון הקבורה של גוגל ועידו סלע, מנכ"ל Wisy, שגרם לכולנו לחיוך ענק ולמנחת האירוע לכוף את החוקים הנוקשים של 20 דקות כך שכולנו ספגנו עוד קצת מההומור המחמם שלו וכמובן התובנות המקצועיות.
גם ניר כהן מ-SimilarGroup ואריאל הוכשטדט מ-webcellence הצליחו לגרום לי לזקוף אוזניים.

הקטנות שלקחתי אתי:
1. מי שרוצה לשפר את זמן הטעינה של האתר שלו ובהתאם להגדיל את כמות הדפים המאונדקסים כדאי לו:
- לעבור להצגת תמונות בשיטת lazy loading
- להשתמש ב-CSS Sprites לתמונות סטטיות
- לנקות את קוד ה-html ע"י הסרת legacy elements
- להשתמש בכפתורים חברתיים אסינכרוניים
- לאפשר cache לאתר כולו ולא לדפים ספציפיים בו
- לצמצם את כמות הקישורים היוצאים מכל דף אתר
- להסיר JavaScript מיותר
- ליצור מספר מפות אתר ולדאוג להסיר מהן דפים ישנים שכבר אינם רלוונטיים
[ניר כהן]

2. בענייני שיווק מוצר לקהל לא מודע, כזה שבכלל לא יודע שיש לו צורך במוצר (="חינוך שוק") – סגמנטצית קהלי יעד על בסיס של תוכן זה הדבר בה' הידיעה.
מקרה הבוחן של "Bezeq Cloud" הוכיח זאת מעל לכל ספק כשהדבר המרתק ביותר היה העובדה שאחוז ההמרה שילש את עצמו בכל הנוגע ליוזרים שנחתו בדף המכירה לאחר קריאת תוכן המותאם לעולם התוכן שלהם ספציפית (בעלי צורך בגיבוי קבצים אל מול מכורים להורדות ושיתופים, צרכני מוסיקה אדוקים וכן הלאה).
[אלון ברנר]

3. כשזה מגיע למיקום אלמנט ה"קריאה לפעולה" (מודעות, כפתורים, טופס רישום וכדומה), מעבר לכל מה שאנחנו יודעים על זה שכדאי שהוא יהיה מעל ה-fold וכולי, מה שעובד זה:
- מיקום לא הכי גבוה כהמשך של קו הקריאה של הגולש
- אלמנט גדול יותר (במקרה הזה הגודל כן קובע, הווה אומר bigger is better)
- טסטינג טסטינג טסטינג (תמיד תגלה משהו חדש אם רק תבדוק את ההשערות שלך)
[אריאל הוכשטדט]

4. ישראליות משתלמת גם בענייני penalty מגוגל.
עשיתם כל מה שניתן לעשות לגבי ניקוי פרופיל הלינקים שלכם, השגת לינקים איכותיים חדשים, הגשת קובץ disavow ובקשה ל-reconsderation? תציקו לגוגל שוב ושוב, תפרטו את מסכת הייסורים שעברתם, תייללו שזה לא אתם שבניתם את הלינקים בשקל האלו אלא המתחרים שלכם ובסוף הם ישברו ויחזירו את האתר שלכם לתוצאות החיפוש שלהם.
[עידו סלע]

5. חטפתם עונש מגוגל? אם אתם מתנהלים בשוק תחרותי, רידיירקט לדומיין אחר יכול לעזור לכם בטווח הקצר. הווה אומר תוכלו ליהנות עוד קצת מהפירות האבשים של האתר הבינוני שיצרתם ולהרוויח ממנו עוד כמה מצלצלין לפני שגוגל יגיד לכם ביי ביי סופית.
[אלון רייץ']

הדירוג שלי לכנס:
4.5 כוכבים

להתעדכנות על כנסים נוספים שיגיעו בהמשך:
קבוצת הפייסבוק - www.facebook.com/nextcaseconference
האתר - http://www.nextcase.co.il/