מיקרוסופט בחיפוש בסימן סלבס וגוגל פלוס בסימן מוסיקה

מאת רוני קלבו

פעם בכמה זמן אני מוצאת את הזמן לבדוק מה קורה בתעשייה וכל פעם אני נפעמת מחדש ממה שקורה בזמן שאני ישנה.
הפעם מייקורוספט וגוגל אחראים לדפיקת הראש שלי בקיר, בשמחה גדולה כמובן.

חנות המוסיקה של גוגל פלוס
עוד כשבוע, גג שבועיים, תושק חנות המוסיקה של גוגל אשר תשולב בין היתר ברשת החברתית של גוגל היא "גוגל פלוס". פירוש הדבר שניתן יהיה לחלוק שירים עם חברים בגוגל פלוס. כנראה שקוד השיתוף יהיה כזה שיאפשר לחברים לשמוע את השיר במלואו פעם אחת בלבד, זאת כדי להחליט אם לרכוש אותו בהמשך.

כרגע שיתוף הפעולה של גוגל עם חברות המוסיקה הגדולות, ע"ע EMI, סוני מיוזיק, וורנר ו-UMG לא ממש ברור, אבל הרשת כבר רוחשת שמועות ולפחות שתי קבוצות שאחראיות על מספר לייבלים קטנים יותר כבר הסכימו לקחת חלק בחגיגה המוסיקלית של גוגל.

חפש כמו הסלב האהוב עליך
מיקרוסופט, מנגד, עובדת על אפליקציה שתאפשר לאנשים לקבל תצאות חיפוש בהתאם לאישיות מפורסמת האהובה עליהם.

איך זה בדיוק יעבוד? מייקרוסופט תעצב מערכת שתציג בפני היוזר רשימה של מאפיינים שיהוו למעשה מעין תגי זיהוי של פרסונות קבועות מראש, כמו דוגמנים, שחקני כדורגל ושאר סלבס למיניהם. עם ביצוע החיפוש ע"י היוזר יבוצע סינון של התוצאות כך שהוא יקבל את אותן תוצאות שאותה פרסונה היתה מקבלת.

פיצ'רים נוספים בפטנט החיפוש החדש של מייקרוסופט מדברים על יכולת השוואה של תוצאות מבחנים ביחס לשאר האוכלוסייה, קבלת מידע על מרחקים בין מקומות מסוימים (כמו מרחק לעבודה) בחיפוש אחר בית לרכישה ואף קבלת נתונים קלוריים של מתכונים שונים.

מייקרוסופט טוענת כי הדבר יועיל ביותר למערכת הבריאות, תחום שגוגל, נכון להיום, לא ממש מתעסקת אתו. כך, למשל, בחיפוש אחר תוצאות מעבדה של חולה מסוים, איש הקליניקה יוכל לקבל, בנוסף לתוצאות המעבדה של אותו חולה, נונים השוואתיים שיאפיינו את התוצאות על סמך ניתוח של תוצאות המעבדה ברשומות הרפואיות של חולים אחרים.

כרגע עדיין אין כל עדות לכך שמייקרוסופט תפתח את הטכנולוגיה הזו מעבר לפטנט, אך כרעיון מדובר בקונספט מרשים שלא מעט תועלת בצדו.

פרסום בסלולארי (Pay Per Call)
לסיום, אני רוצה להרים את הכובע ולהשתחוות פעמיים בפני גוגל והיכולת המרשימה של החברה לעולם לא לקפוא על שמריה, הווה אומר להמשיך ולמצוא רעיונות להשגת עוד הכנסות ועל הדרך להקל על חיי היוזרים באשר הם.

הפרסום בסלולארי הוא לא דבר חדש אך הרעיון ממשיך להפעים אותי, במובן שהוא כ"כ פשוט שאני מאמינה שלא מעט אנשים תפסו את הראש, ואולי אף משכו לעצמם בשיער, ברגע שהוא יצא לשוק.
מה יכול להיות כ"כ גאוני ובו זמנית פשוט ברמות כמו האפשרות להציג בתוצאות החיפוש (כשהן מתבצעות בסלולארי, כאמור) מודעות רלוונטיות כולל מספר טלפון אליו אפשר לחייג בלחיצה אחת?
אולי היכולת לקבל את המרחק ממך לחנות שבה אתה רוצה לרכוש מוצר כזה או אחר, כפי שהשתמע מהחיפוש שעשית?

לכל מי שרוצה ללמוד עוד על מערכת הפרסום בסלולארי מבית היוצר של גוגל, קפצו לכאן:
http://services.google.com/advertisers/us/media/mobileadvertising

סתם כהערת אגב,
בהתבסס על העובדה כי יותר ויותר אנשים גולשים באופן קבוע דרך הסלולארי שלהם היום, ולמעשה עושים בו שימוש לכל דבר אפשרי, בין אם זו צריכת מידע, האזנה למוסיקה או רכישות למיניהן, אין ספק שהפרסום בסלולאר הוא לגמרי הדבר החם הבא אם לא העכשווי.

הייתי אומרת שהצעד הבא הוא שגם אנשים שאינם אסטרונאוטים יוכלו לטוס לחלל, אבל גם זה כבר קיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>