מתכנן מילות המפתח – הכלי המשופר של גוגל

מאת רוני קלבו

אחרי פור פליי ארוך במיוחד בין "כלי מילות המפתח" ו"הכלי להערכת תנועה" של גוגל, תינוק חדש ומשופר יצא לאוויר העולם – מתכנן מילות המפתח של גוגל.
בניגוד לכלים ההורים, מתכנן מילות המפתח מציע:
– נתונים סטטיסטיים על מונחי מפתח בהתאמה מדויקת (exact match) בלבד
– מספר חיפושים ממוצע בכל המכשירים (מחשבים שולחניים וניידים, פלאפונים וטאבלטים)
– ממוצע חיפושים חודשי בהתאם למיקום ספציפי (מדינה / אזור / עיר).
כדי לקבל נתונים על חיפושים בעולם כולו, יש לבחור ב"כל המקומות".
– עלות ממוצעת לקליק (במקום עלות משוערת לקליק).
למי שחסר מידע, למשל מגמות של נפחי חיפוש או האתר שממנו הגיע הרעיון למונח המפתח – עדיין ניתן לקבל את המידע הזה ע"י הורדת הנתונים הסטטיסטיים ההיסטוריים מכלי מתכנן מילות המפתח.

אישית אני חושבת שהשיפור מצוין בכל הנוגע לחיפוש לוקאלי, שכן הוא עוזר להבין את מגמות החיפוש בהתאם לאזורים בארץ כמו גם בערים ספציפיות.

כך, למשל, אם להסתמך על כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל כמשקף מגמות רחבות בשוק בארץ, הרי שבצפון יש דרישה נמוכה יותר ל"שיווק באינטרנט" (ממוצע של 40 חיפושים בחודש) בהשוואה למרכז הארץ (ממוצע של 480 חיפושים בחודש), בעוד הפער בתחום של "קידום אתרים" קטן יותר (ממוצע של 720 חיפושים בחודש בצפון לעומת 1,000 במרכז).

את הכלי ניתן למצוא במערכת האדוורדס של גוגל כמובן, תחת "כלים וניתוח":

מתכנן מילות המפתח של גוגל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *