איך גוגל וקידום במנועי חיפוש משפיעים על חיינו (ושמות עירנו)?

מאת רוני קלבו

 

 

אם עד היום לא השתכנעת שענקים כמו גוגל ויאהו משנים את חייך כדאי לך לקרוא את החדשה הבאה שהתפרסמה לא מכבר על ידי  ונסה פוקס באתר SEARCH ENGINE LAND.

בצרפת באזור נורמנדי קיימת עיירה קטנה יפהפייה שמתבססת על תיירות נכנסת ותיירות פנים ומציעה למבקריה אטרקציות מרשימות, ארמון שאטו וגנים מרהיבים , כמו גם היסטוריה עתיקת יומין. מאחר והעיר זקוקה לתיירים היא משווקת את עצמה בגוגל כמו כל בעל עסק מודרני ומעודכן שמודע לחשיבות של קידום אתרים בעידן האינטרנט. וכאן – שורש הבעיה.

 

 

שם העיר "או" ובצרפתית EU"". כאשר מקלידים בגוגל EU, במטרה לאתר מידע אודות העיירה, התוצאות הראשונות שמקבלים הן של אתרים בנושא ה"איחוד האירופי".  מדוע? משום שראשי התיבות של האיחוד האירופי, באנגלית –  EUROPEAN UNION הם: EU

 

תוצאות נוספות שמתקבלות בדירוג גבוה הן זמן עבר של פועל מסוים בצרפתי, ראשי תיבות של דומיין אירופי וסמל כימי – כולם EU בקיצור. בכל מקרה, גוגל מתעלם מהעיירה היפה הקטנה ו"או" (EU) הזנוחה מפסידה 1/3 מהכנסותיה בענף התיירות בשל מיקום גרוע בתוצאות החיפוש של גוגל.

איך מתגברים על הבעיה? שתי אפשרויות:
א) לשלם אלפי דולרים עבור פרסום בענקי מנועי החיפוש כמו גוגל או יאהו
, מה שקצת קשה לביצוע, כי ברגע שזה נוגע לכיס… הלב מתכווץ…
ב) לשנות את שם העיר ל
VILLE D'EU שהיא מילת מפתח פחות תחרותית, מה שימקם את העיר במקום ראשון בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

ראש העיר של EU בחרה כמובן באפשרות השנייה כי חשוב לה שהעיר תהיה בעיניינים ותיקח חלק במרוץ החיים המודרניים של אינטרנט , מנועי חיפוש, גלישה וכדומה. אלא שעד שתהליך שינוי השם יקרום עור וגידים ויתקבל, ויווצרו החוקים הפרלמנטרים הדרושים לכך ותינתן הסכמת הממשלה והסכמת תושבי העיירה יחלפו עוד 5 שנים … ובינתיים… גוגל תמשיך להתעלם מ"EU" ואוי אוי לענף התיירות ההולך ומתדלדל…

 

האם טעתה גברת ראש העיר של EU? מי שעוסק בקידום אתרים יאמר ש"כן". טעתה בגדול!

מדוע? כי SEO הוא לא רק דירוג בתוצאות חיפוש, אלא גם ובעיקר השגת תנועת גולשים רלוונטית מקסימלית. לפיכך, יש לבדוק תחילה נתוני חיפוש: קודם כל מי הוא קהל היעד? מה הוא מחפש? אם קהל היעד הוא תיירות נכנסת, הרי שיש ליצור דפי תוכן בשפות שונות ולא רק בצרפתית (אתר הבית של EU הוא כולו בצרפתית!…) מה הן מילות החיפוש בהן ישתמש הגולש הפוטנציאלי? למשל: רוב הגולשים שחושבים על צרפת לא יחפשו את העיירה הקטנה והבלתי ידועה, כי אם יקלידו מילות חיפוש כגון: "חופשה בצרפת", "חופשה בכפר בצרפת", "ייקבים בצרפת" וכו'. בעזרת SEO נשתמש בנתוני חיפוש וניצור מקורות שתואמים את צרכי המחפש וכך נמקד אלינו מגוון רחב יותר של גולשים וכל זאת בעלויות שאינן משתוות לפרסום בגוגל אדוורדס…

 

 

כן, הגורם הפסיכולוגי הוא בעל משקל רב בענף קידום אתרים. וזה מה שיפה בו…

 

 

ובאשר לגברת ראש העיר, במקום שתי האפשרויות שעמדו לפנייך אני מציעה לך שלוש:

1) להמתין 5 שנים עד שעירך תזכה בשם חדש.

2) לשלם אלפי דולרים לגוגל אדוורדס.

3) לשכור שירותי קידום אתרים (זה הרבה יותר זול …)

 

מה יותר טוב?…

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *