"כולנו חזירי גינאה בניסוי החיפוש של גוגל"

מאת רוני קלבו

= כותרת מאמר שהתפרסם ב-CNET ועוסק במתודת מבחן הפיצול A\B (ובאנגלית – A/B Testing) של גוגל ובתוצאות שמבחנים שונים הפיקו. מתודת מבחן הפיצול מתבצעת על ידי הצגת גרסאות שונות של דפים ומדידת תגובת המשתמשים לכך.
בזכות ביצוע מבחנים אלו גוגל הגיע בין היתר למסקנות הבאות:
* אנשים מגיבים טוב יותר לכמות תוצאות נמוכה פר עמוד תוצאות. כך, למשל, גילו כי כשכמות התוצאות מגיעה ל-30 פר דף, אחוז החיפוש ירד ב-20%. הסיבה פשוטה וקשורה למהירות תגובה. מענה מהיר מצד גוגל מגביר את החיפוש מצד המשתמש ולהפך.
* רקע מודעות בצבע צהוב חיוור, זאת בהשוואה לרקע כחול, מביא לאחוזי הקלקה וחיפוש גבוהים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>