הנחיות חדשות לשיפור זמן הטעינה של אתרי מובייל

אתר טוב חייב לשרת את משתמשיו נאמנה, הווה אומר לספק לו תוכן בעל ערך מוסף אבל גם כזה שאפשר לגשת אליו בקלות ובמהירות. באופן טבעי משתמע מכך שזמן טעינה הוא גורם משמעותי בכל הנוגע הן ל"שמישות" (usability) של אתר והן למיקום שלו בתוצאות החיפוש של המנועים השונים.
לא משנה כמה תוכן האתר שלך איכותי – אם לוקח לו יותר מדי זמן להיטען, אף גולש לא יגיע אליו.
דבר זה תקף לאתרים באשר הם, לרבות אתרי מובייל.

העובדה שיותר ויותר אנשים משתמשים בסמארטפון שלהם לשם גלישה ברשת בשילוב עם זה שזמן הטעינה של אתרי מובייל גדול מהסטנדרט ובעיקר מאורך הרוח של יוזרים (אתר שלא רוצה לאבד את מבקריו אמור להיטען תוך גג שתי שניות, בעוד באתרי מובייל מדובר לא פעם בזמן טעינה של כ-7 שניות) הביאה את גוגל לעדכן את הנחיותיהם לוובמאסטרים בנושא המדובר.

הדגש העיקרי בפתרון של גוגל לבעיית הטעינה של אתרי מובייל שונים מתרכז בחלק העליון של תוכן דף האתר המדובר, מה שנקרא above the fold. המטרה של גוגל היא שאתרים ידאגו לטעינה מהירה של החלק העיקרי בתוכן הדף, זה שממילא היוזר רואה ראשון, בעוד טעינת חלקי הדף תיעשה ברקע.

כדי לעשות זאת על בעלי אתרים לדאוג למספר דברים, ביניהם שימוש מינימאלי בהפניות (redirects) והבטחת זמן תגובת שרת של פחות מ-200 מילישניות.
ההוראות המלאות ניתנות לקריאה כאן:
https://developers.google.com/speed/docs/insights/mobile

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>