מילון גוגל אנאליטיקס

א   ב   ג   ד   ה   ו   ז   ח   ט   י   כ   ל   מ   נ   ס   ע   פ   צ   ק   ר   ש   ת

אחוז המרה (conversion rate) 
אחוז פרישה (Bounce rate) 
אירוע (Event) 
ביקור (visit) 
דו"ח מותאם (custom report) 
דף כניסה (Entry page) 
הופעה (impression) 
זמן שהייה באתר
מבקר (visitor)
מבקר ייחודי (Unique visitor)
מונחי מפתח (Keywords)
מטרה (goal)
מעקב אירועים (Events tracking)
מקורות תנועה (Traffic sources)
נתיבים (Funnels)
עוגייה(Cookie)
פילטר (Filter)
תנועה ישירה (direct traffic)

א

אחוז המרה (Conversion rate)
אחוז הכניסות לאתר אשר הובילו להמרה / השלמת פעולת מטרה כלשהי כגון מילוי טופס, רכישת מוצר, יצירת קשר וכדומה.


אחוז פרישה (Bounce rate)
אחוז המבקרים שצפו בדף אחד בלבד באתר.
אחוז הפרישה מאפשר להסיק על איכות התכנים והקישוריות הפנימית באתר.


אירוע (Event)
פעולה המתרחשת ע"י המבקרים באתר ונרשמת ע"י המערכת הסטטיסטית, למשל הורדת קובץ, מילוי טופס, הרשמה לאתר, לחיצה על מודעה וכן הלאה.
ראה גם "מעקב אירועים".

ב

ביקור (visit)
מספר הביקורים באתר, גם אם אלו נעשו על ידי אותו "מבקר" (visitor).

ד

דו"ח מותאם (custom report)
דו"ח סטטיסטי המורכב ממימדים ומטריצות נבחרים המוצג בצורה המתאימה לצרכי בעל האתר או איש השיווק המנהל את חשבון האנאליטיקס.


דף כניסה (Entry page)
הדף שדרכו מבקרים נכנסו לאתר.

ה

הופעה (impression)
הופעה או הצגה בודדת של מודעה.

ז

זמן שהייה באתר (Time on site)
זמן השהייה של המבקרים באתר.

מ

מבקר (visitor)
גולש שהגיע לאתר. ערך זה מציג את מספר המבקרים שהגיעו לאתר, ללא תלות במספר הביקורים החוזרים שלהם.
חשוב להבהיר שערך זה מושפע מה"קוקיז" של המבקר כמו גם מהפלטפורמה בה הוא משתמש כדי להיכנס לאתר. פירוש הדבר שאם יוזר מסוים נכנס לאתר שלכם דרך המחשב שלו ואז מחק את ה"קוקיז" שלו או עבר לגלוש באתר דרך הסלולארי שלו המערכת האנליטית תספור אותו מספר פעמים.


מבקר ייחודי (Unique visitor)
מספר המבקרים באתר, ללא תלות במספר הביקורים החוזרים שלהם.
מבקר ייחודי נספר במערכת הסטטיסטית פעם אחת בלבד, זאת בהנחה והוא לא מחק את ה"עוגיות" במחשב או בסלולארי שלו.


מונחי מפתח (Keywords)
מונחי החיפוש שהוקלדו במנוע החיפוש ע"י המבקרים באתרך.


מטרה (goal)
מדד הצלחה שרוצים לעקוב אחריו בגוגל אנאליטיקס. למשל, מילוי טופס יצירת קשר או רכישת מוצר.
רק פעולות מדידות שהגולש מבצע באתרך יכולות להיות מוגדרות כ"מטרה".


מעקב אירועים (Events tracking)
מעקב אחר אינטראקציות של המבקר באתר עם התוכן המוצג בפניו, למשל לחיצה על מודעה, מילוי טופס, הורדת קובץ וכדומה (ראה "אירוע"). ביצוע מעקב שכזה יכול להיעשות עבור ביקורים שמקורם במחשב (Website tracking) או באפליקציות סלולאריות (Mobile app tracking).
מעקב אירועים ע"י אנאליטיקס מחייב הטמעת קוד מעקב או יצירת הגדרה במערכת, תלוי באופי האירוע שאחריו רוצים לעקוב.
את דו"חות המעקב אחר אירועים ניתן לראות תחת קטגורית Content (עבור אתרים) או תחת Engagement (עבור אפליקציות מובייל).


מקורות תנועה (Traffic sources)
המקום שממנו מגיעה תנועה לאתר, למשל פרסום בגוגל, אתרים חברתיים או הקלדה ישירה של כתובת האתר בבר הדפדפן (ע"ע "תנועה ישירה").

נ

נתיבים (funnels)
סדרת צעדים שמבקר באתר עובר לפני שהוא משלים צעד המוגדר כ"מטרה".
בגוגל אנאליטיקס ניתן להגדיר עד 10 דפים בכל נתיב.
הגדרת נתיבים מסייעת בהבנת התהליך שהמבקר באתר עובר, בעיקר זיהוי השלבים שבהם הוא נוטש את הנתיב שאמור היה להובילו להמרה.

ע

עוגיה (Cookie)
פיסת קוד המושתלת ע"י מערכות סטטיסטיות במחשב או במכשיר הסלולארי של המבקר באתר לשם זיהויו ולמידה על התנהגות הגלישה שלו. חשוב לציין שלא ניתן לעקוב אחר מבקרים המוחקים את הקוקיז מהמחשב שלהם או חוסמים אותן מראש.

פ

פילטר (Filter)
כלי באנאליטיקס המאפשר הכללה או השמטה של נתונים מסוימי מהדו"ח הסטטיסטי המיוצר ע"י גוגל אנאליטיקס. ניתן לפלטר למשל תנועה ישירה או תנועה מארץ מסוימת.

ת

תנועה ישירה (direct traffic)
ביקור באתר הנובע מהקלדת כתובת האתר בבר הכתובת של הדפדפן. תנועה ישירה מצביעה על מודעות למותג ולכתובת האתר.

מאת רוני קלבו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *