מילון גוגל אדוורדס

בדף זה תמצאו הסברים למגוון המונחים הקשורים לעולם הפרסום בגוגל (מודעות ממומנות / אדוורדס).
באפשרותם לחפש את המושג הרצוי דרך תפריט הא'-ב' או דרך רשימת המונחים השונים שמתחתיו.
חסר לכם מושג? אנא כתבו בתגובות ואוסיף אותו למילון האדוורדס הקיים.

א   ב   ג   ד   ה   ו   ז   ח   ט   י   כ   ל   מ   נ   ס   ע   פ   צ   ק   ר   ש   ת
אחוז הקלקה (CTR = Click Through Rate)
ביד (bid)
גרסאות מודעה (Ad variations)
דירוג מודעה (Ad Rank)
דף נחיתה 
הגדרת רוטצית מודעות (Ad rotation)
הופעות (Impressions)
המרה (Conversion)
הערכת עלות להופעה בדף הראשון (First page bid estimate)
הצעות מחיר מותאמות (bid adjustments)
התאמה מדויקת
התאמה רחבה
התאמה לביטוי
כתובת אתר לתצוגה
כתובת מטרה
מונח מפתח שלילי
משנה התאמה רחבה(BMM)
מיקום ממוצע
מסע פרסום (Campaign)
מעקב המרות
מרכז הלקוחות שלי (My Client Center)
מתכנן מילות המפתח
ניסויי מסעות פרסום (ACE)
עורך אדוורדס (Adwords editor)
עלות ביד אוטומאטית (automatic bidding)
עלות פר קליק (CPC = Cost Per Click)
עלות פר קליק ממשית (Actual Cost Per Click)
עלות פר קליק משופרת
עלות פר הזמנה (CPO)
עלות פר ליד
עלות לאלף (CPM)
פרסום יתר
ציון איכות
קבוצת מודעות (Ad group)
קליק (Click)
רלוונטיות (Relevancy)
רשת החיפוש של גוגל (Google search network)
רשת המדיה של גוגל (Google display network)
שיווק מחדש / שיווק חוזר (Remarketing)
תקציב יומי (Daily budget)

 

א


אחוז הקלקה (click through rate או בקיצור CTR)
שיעור הלחיצה על לינק או מודעה מתוך סך הפעמים שאותו לינק או מודעה הופיעו במנועי החיפוש.
אחוז הקלקה מחושה על פי היחס שבין מספר ההקלות למספר החשיפות.
למשל, אם מודעה מסוימת נצפתה 100 פעמים ולחצו עליה 20 פעם, אחוז ההקלקה יהיה 20%.

ב
ביד (bid)
הסכום המקסימאלי שמפרסם באדוורדס מוכן לשלם עבור לחיצה בודדת ("קליק" או "הקלקה") על המודעה שלו. הביד משפיע על כמות התנועה וה-ROI של מודעות האדוורדס.

ג

גרסאות מודעה (Ad variations)
מספר גרסאות מודעה לאותו שירות או מוצר באותה קבוצת מודעות החולקות אותם מונחי מפתח. גרסאות שונות של מודעות מאפשרים למפרסם לבחון את הנוסחים השונים ומידת האפקטיביות של כל אחד מהם.

ד

דירוג מודעה (Ad Rank)
שילוב של ציון איכות וגובה ביד. קובע איפה, אם בכלל, תופיע מודעת המפרסם. מודעה מעל לתוצאות הגנריות תופיע אם יש לה ad rank גבוה יותר (לעומת המודעות בצד), מה שאומר שמפרסמים משלמים בדרך כלל יותר CPC עבור מודעה בראש התוצאות. מנגד, למודעה במיקום שכזה יש יותר CTR (שיעור הקלקה) גבוה.


דף נחיתה
דף אתר שאליו "נוחתים" גולשים שלחצו על המודעה שלך. בהקשר של גוגל אדוורדס מדובר בכתובת אתר, URL, שהמפרסם מכניס תחת "כתובת אתר יעד".
ראה גם "כתובת אתר לתצוגה".

ה


הגדרת רוטצית מודעות (Ad rotation)
סדר הצגת מודעות האדוורדס שכן מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת הצגת מודעה אחת בכל פעם.
הדיפולט במערכת הוא הצגה מטוייבת (optimize) לפיה גוגל יציג באופן תכוף יותר את המודעות האפקטיביות ביותר . אם בוחרים באופציה של רוטציה (Rotate) המודעות מוצגות באופן שווה, ללא עדיפות של אחת על פני חברתה.


הופעות (Impressions)
תכיפות ההצגה של מודעת האדוורדס במנוע החיפוש גוגל או ברשת השותפים שלו.


המרה (Conversion)
המרה מתרחשת כאשר הקלקה על מודעת האדוורדס מובילה להתנהגות בעלת ערך למפרסם, למשל רכישה, הרשמה לניוזלטר, צפייה בתוכן מסוים או הורדה.


הערכת עלות להופעה בדף ראשון (First page bid estimate)
העלות המקסימלית המשוערת שעל המפרסם לשלם לשם הופעת מודעת האדוורדס שלו בעמוד הראשון בגוגל. נתון זה מסופק ע"י מערכת האדוורדס


הצעות מחיר מותאמות (bid adjustments)
פיצ'ר בקמפיין משופר (Enhanced campaign) המאפשר למפרסם לבחור איפה ומתי להציג את מודעותיו – למשל, במכשירים סלולאריים, מיקומים ספציפיים ובימים וזמנים מסוימים.
פירוש הדבר שמילת מפתח מסוימת שעלות הCPC שלה היא X יכולה לעלות פחות או יותר בשעה מסוימת או כשהיא קשורה בחיפוש בסלולארי, זאת כמובן בהתאם להגדרות ההתאמה של הביד.
חשוב להדגיש שהתאמות ביד לא פוגעות במגבלת התקציב היומי של המפרסם.


התאמה מדויקת
הגדרה של מילת מפתח המביאה להצגת מודעת אדוורדס בהתאם לחיפוש מדויק של מילת המפתח או גרסה קרובה לביטוי המדויק שלה, ללא תוספת מלים.


התאמה לביטוי (Phrase match)
התאמה לביטוי מביאה להצגת מודעות פרסום בהינתן חיפוש של מילת המפתח המדויקת של המפרסם בתוספת מלים לפניה או אחריה ו/או גרסאות קרובות של מילת המפתח, למשל צורת רבים, שגיאות איות והטיות.
התאמה לביטוי נמצאת במרכז הסקאלה שבין התאמה רחבה להתאמה מדויקת.


התאמה רחבה
הגדרה של מילת מפתח המביאה להצגת מודעת אדוורדס בהתאם לחיפוש קרוב של מילת המפתח, לרבות מילים נרדפות, חיפושים קשורים וגרסאות רלוונטיות אחרות.
למשל, אם מונח המפתח שלנו הוא "חתול בשק" – המודעה תעלה  גם בהינתן מונח החיפוש "חתול בשקית" או "חתול במגפיים".
בחירה בהתאמה מסוג זה טובה למפרסמים בשלבי הקמפיין הראשונים שלהם (בשלב הבחינה של מונחי המפתח האפקטיביים) ו/או מפרסמים המעוניינים בתנועה משמעותית לאתר שלהם.

כ
כתובת אתר לתצוגה
כתובת דף אתר המוצגת בתחתית מודעת האדוורדס, לרוב בצבע ירוק, אשר אמורה לעזור לגולש להבין באיזה דף הוא הולך לנחות.
כתובת אתר לתצוגה מוגבלת ל-35 תווים בלבד כאשר מודעות לניידים מסוג WAP מוגבלות ל-20 תווים. כתובות ארוכות יותר יוצגו בגרסה מקוצרת.


כתובת מטרה
כתובת דף האתר שבו ינחת מבקר שלחץ על מודעת האדוורדס. מדיניות הפרסום של גוגל אדוורדס מחייבת שכתובת המטרה וכתובת האתר לתצוגה יהיו מאותו אתר.

מ

מונח מפתח שלילי
מונח מפתח המורה לגוגל לא להציג את מודעת הפרסומת שלך בפני גולשים שהקלידו את אותו מונח. מפרסם המוכר מוצר מסוים ואינו מעוניין בקהל שמחפש את אותו מוצר בחינם, יכניס לקמפיין הפרסומי שלו בגוגל את המילה "בחינם" וכך ימנע מהקלקות לא רלוונטיות. דבר זה תורם משמעותית להגדלת שיעור ההקלקות, הגדלת ה-ROI והפחתת המחיר הממוצע לקליק.


משנה התאמה רחבה
פיצ'ר המאפשר למפרסם באדוורדס לאתר מונחי מפתח רלוונטיים למסעות הפרסום שלו, זאת ע"י הוספת סמן פלוס לפני מונח מפתח (בצמוד לו, ללא רווח בין הפלוס למילת המפתח).
אם מפרסמים המשתמשים בעיקר במונחי מפתח מהתאמה מסוג ביטוי או מדויקת יוסיפו מונחי BMM לקמפיינים שלהם, ברי שהם יוכלו להשיג יותר הקלות והמרות תוך שימוש בפחות מלים, שכן כל מונח שלפניו "+" מוביל לצירופים רבים מבחינת סדר מלים ושגיאות כתיב.
מפרסם שמשתמש בעיקר בביטויים מהתאמה רחבה, יוכל להכניס ל-BMM את כל אותם מונחים שלא הביאו מספיק ROI או כאלו שקשה לנהלם דרך הגדרת מונחים שליליים.


מיקום ממוצע ( Average Position)
מיקום ממוצע של מודעת האדוורדס בדפי התוצאות בגוגל פר מונח מפתח. מיקום ממוצע שמעבר ל-8 פירושו שהמודעה שלך אינה מופיעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל.


מסע פרסום (Campaign)
מערך של מספר קבוצות מודעה (מודעות, מונחי מפתח ו"בידים") החולק את אותו תקציב, מיקום מטרה ושאר הגדרות. חשבון האדוורדס של מפרסם יכול להכיל מסע פרסום אחד או יותר.
ניתן להשתמש בספר מסעות פרסום / קמפיינים לשם מיון מודעות האדוורדס למוצרים או שירותים המוצעים ע"י המפרסם או לשם הרצת מודעות במיקומים שונים או תקציבים נפרדים.


מעקב המרות (Conversion Tracking)
כלי חינמי במערכת האדוורדס המאפשר למפרסם למדוד את כמות ההקלקות שהובילו להמרה (פעולת רכישה / הרשמה וכיוצא באלו מצד המבקר באתר). מעקב המרות מסייע בהבנה איזו מודעה או מונח מפתח יעילים ביותר.
לשם ביצוע "מעקב המרות" יש להכניס לקוד ה-htmlי של האתר פיסת קוד ("קוד מעקב") המבצעת שיוך "עוגיה" (cookie) למחשב או למכשיר הסלולארי של היוזר כך שברגע שהוא מבצע פעולה הנחשבת כהמרה, מערכת האדוורדס סופרת אותה ככזו.


מרכז הלקוחות שלי (My Client Center)
כלי המאפשר לנהל חשבונות AdWords מרובים ממקום אחד.
"מרכז הלקוחות שלי" מייעל תהליכי עבודה לחברות, גופים ואנשי שיווק המנהלים קמפיינים פרסומיים בגוגל למספר לקוחות במקביל.


מתכנן מילות המפתח (Google Keywords Planner)
כלי מבית גוגל המאפשר לבצע מחקר מלים לפי מיקומים ומציע אומדן תנועה בהתא למונחים מסוימים.

נ

ניסויי מסעות פרסום
כלי (חינמי) המאפשר למפרסמים לבחון שינויים במסעות הפרסום שלהם, למשל החלפת מונחי מפתח, שינוי "בידים", מיקומי מודעות וכדומה.

כיוון שהניסויים נעשים ברמת מסע הפרסום עצמו, כל מה שקשור להגדרת מסע הפרסום לא ניתן לבחינה (מילות מפתח שליליות ברמת הקמפיין, תזמון מודעה, תוספים למודעה, תכונות של "בידים", תקציב יומי ומכסת תדירות).

בנוסף, קמפיינים עם הצעת מחיר אוטומטית או אופטימיזציית עלות לקליק לא יוכלו לעבור ניסוי. כדי להפעיל עליהם ניסוי יהיה צורך בהשבתת תכונות אלו.
באותו אופן, בקמפיין הלוקח חלק בניסוי לא ניתן יהיה להפעיל הצעת מחיר אוטומאטית או טיוב של עלות לקליק.

ציון האיכות של המפרסם עלול להיפגע מהפעלת הניסוי אך זאת לרוב רק בטווח הקצר (המפרסם עלול לבחון מודעות או הצעות מחיר בעלות ביצועים נמוכים מאלו של המודעות או הצעות המחיר הנוכחיות שלו). כיוון שהמטרה בניסוי היא לזהות את האלמנטים המובילים לאפקטיביות / שיעור המרות גבוה יותר הרי שבטווח הרחוק הפעלת הניסוי תביא לשיפור ציון האיכות.

ע


עורך אדוורדס (Adwords editor)
יישום דסקטופ חינמי המאפשר למפרסמים לנהל את חשבון האדוורדס שלהם ללא כניסה למערכת האדוורדס, לשם ביצוע שינויים בקמפיינים השונים, למשל הוספת מונחי מפתח, עריכת מודעות וכיוצא באלו.
להורדת עורך האדוורדס בעברית


עלות ביד אוטומאטית (automatic bidding)
אפשרות תשלום לפיה המפרסם מאפשר למערכת האדוורדס לעדכן את העלויות לקליק בהתבסס על תקציב הפרסום היומי שלו. בשיטה זו המערכת מנסה לספק כמה שיותר קליקים בהתאם למגבלת התקציב היומי ללא תלות בעלות קליק מקסימלית.

עלות פר קליק (cost per click או CPC)
עלות מודעה בהתאם לכמות ההקלקות שהיא משכה. שיטת תשלום בגוגל אדוורדס המומלצת למפרסמים המעוניינים למשוך תנועה לאתר.


עלות פר קליק ממשית (ACPC)
העלות הממשית לקליק יכולה להיות הביד המקסימלי או פחות ממנו. הסכום הסופי לתשלום פר קליק הוא העלות פר קליק הממשית.


עלות פר קליק משופרת ( Enhanced CPC או ECPC)
מאפיין "בידינג" (bidding, הצעת עלות) המעלה את הביד להקלקות שסיכוי גדול שיובילו להמרה. עלות פר קליק מביאה לתמורה גבוהה יותר של תקציב הפרסום.


עלות פר הזמנה (CPA = Cost Per Order)
גובה ההוצאות על פרסום שהסתיים במכירה.


עלות פר ליד (cost per lead או CPL)
עלות מודעה פרסומית בהתאם לכמות הלידים שהיא מייצרת. נקרא גם "עלות פר פעולה" (CPA = Cost per Action).


עלות לאלף ( Cost per Thousand Impressions = CPM )
עלות לפי אלף הופעות של המודעה הפרסומית.
מומלץ כשרוצים להגביר מודעות למותג.
רלוונטי רק למסעות פרסום ברשת ה-display של גוגל.

פ

פרסום יתר (overdelivery)
מונח הבא לתאר מצב בו גוגל אדוורדס מאפשר למודעות הפרסום של המפרסם לקבל עד 20% יותר הקלקות מהמוגדר בתקציב היומי. מצב זה בא לפצות על ימים חלשים בתנועה בהם מודעות האדוורדס לא זוכות במזפיק חשיפה.
עם זאת, חשוב לציין כי overdelivery לא גורם לחיוב חודשי גבוה יותר. בכל מקרה החיוב החודשי של המפרסם לא יעלה על ממוצע הימים באותו חודש (30.4) כפול התקציב היומי שהוגדר מראש.

צ

ציון איכות (Quality score)

ציון שגוגל מעניקים למונחי מפתח בהתאם לרלוונטיות של המודעות, מילות המפתח ודף הנחיתה שלך. ציון איכות גבוה מבטיח מיקום טוב יותר של המודעה ומחיר לקליק נמוך יותר.
את ציון האיכות ניתן לראות בחשבון האדוורדס תחת "ניתוח של מילות מפתח" כאשר לכל פלטפורמה פירסומית (רשת החיפוש, רשת המדיה וניידים) ציון איכות משלה.

ק

קבוצת מודעות (Ad group)
מערך הגדרות המקבץ תחתיו מודעה אחת או יותר, מונח/י מפתח, מיקומים ושאר שיטות טירגוט (targeting). לכל קבוצת מודעות ה"ביד" הדיפולטיבי לה, כפי שהמפרסם מגדיר מראש. מומלץ ביותר ליצור קבוצת מודעות עבור כל נושא שיווקי, למשל עבור כל מוצר או שירות שהמפרסם מספק, ובהתאם לכך להגדיר את מונחי המפתח והמודעות השונות.


קליק (Click)
לחיצה על מודעת האדוורדס נקראת "קליק" או "הקלקה".
כל לחיצה על המודעה נספרת כ"קליק" גם אם הגולש לא הגיע לאתר של המפרסם, למשל בשל בעיה באתר היעד. כיוון שכך ניתן לזהות פערים בין מספר ההקלקות על המודעה ומספר הביקורים באתר שהגיעו מהפרסום בגוגל.
כמות ההקלקות תלויה במידת הרלוונטיות של המודעות ומונחי המפתח המשוייכים להן כמו גם במיקום של המודעות בדף התוצאות של גוגל (מודעות במיקום גבוה יותר זוכות לרוב בשיעורי הקלקה גבוהים יותר).

ר


רלוונטיות (relevancy)
מידת ההתאמה של קמפיין באדוורדס למה שהיוזר מחפש. כיוון שגוגל שואפים להציג ליוזר את המידע הרלוונטי לו ביותר, הם מעודדים את המפרסמים לרלוונטיות גבוהה של מונחי המפתח שלהם, המודעות ודפי הנחיתה. מילה אחרת לרלוונטיות  בהקשר הזה תהיה "איכות". גוגל שואפים למידע איכותי ומידע רלוונטי הוא בהכרח איכותי.
רלוונטיות גבוהה של קמפיין פרסומי מבטיחה "ציון איכות" גבוה יותר, מה שתורם למיקומי מודעות גבוהים יותר בעלויות פרסום נמוכות יותר.


רשת החיפוש של גוגל (Google search network)
קבוצה של אתרים בהם מודעות האדוורדס יכולות להופיע, לרבות מנוע גוגל ואתרים הנחשבים ל"שותפי חיפוש" של גוגל, גוגל מפות, גוגל שופינג וכדומה.
ברוב המקרים סוג המודעות שיופיעו ברשת החיפוש של גוגל יהיו מודעות טקסט.


רשת המדיה של גוגל (Google display network)
מקבץ מכובד של אתרים שגוגל אספה ואשר ניתן להציג בהם מודעות פרסומיות מסוגים שונים (מודעת טקסט, תמונה, וידיאו ומדיה עשירה).

ש

שיווק מחדש / שיווק חוזר (Remarketing)
פיצ'ר המאפשר למפרסם להעביר מסרים שיווקיים חדשים ("לשווק מחדש") לגולשים שכבר בקרו באתר שלו בהתאם להתנהגות הגלישה שלהם בו כאשר הם גולשים באתרים אחרים ברשת התוכן או החיפוש של גוגל.

כדי להשתמש בפיצ'ר הרימרקטינג יש להוסיף לכל דפי האתר חתיכת קוד (remarketing tag) אותה ניתן לקבל ממערכת האדוורדס

רימרקטינג מתבסס על פילוח קהלי יעד (ע"י גוגל אנאליטיקס או עצמאית), יצירת קמפיין ברשת התוכן של גוגל, העלאת מודעות (טקסט או אימג') לקמפיין והגדרת קהלי היעד פר קבוצת מודעות.

הדבר הכי חשוב ברימרקטינג הוא פילוח קהלי היעד כאשר הדבר יכול להתבצע ע"י מסננים שונים, למשל התוכן המועדף על הגולשים, המקור ממנו הגיעו לאתר, כמות הביקורים החוזרים, הפעולות שביצעו וזמן השהייה שלהם באתר.

ת

תקציב יומי (Daily Budget)
הסכום הממוצע שמפרסם מוכן להוציא ביום עבור כל מסע פרסום (קמפיין).
ברגע שההוצאות על מסע פרסום מסוים הגיעו לגבול העליון שלהן (=מיצו את התקציב היומי) המודעות לא מוצגות יותר בגוגל עד ליום המחרת. חשוב לציין כי מפרסם יכול לשלם פחות מהתקציב היומי שלו, למשל במקרים בהם מודעות הפרסום שלו לא זכו במספיק הקלקות. ראה גם פרסום יתר (Overdelivery)

מאת רוני קלבו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *